„OSNOVNI CILJ EDUKACIJE NIJE DA SE STVARI NAUČE,
VEĆ DA SE NE ZABORAVE.”
( GILBERT CHESTERTON)
U ODGOJNU SKUPINU „CVJETIĆI“ UKLJUČENO JE 19 DJECE (10 DJEVOJČICA I 9 DJEČAKA) U DOBI OD 3. GODINE DO 7. GODINA ŽIVOTA.
Igre i aktivnosti
Rad s predškolskom djecom temelji se na interaktivnom i integriranom učenju. Pažljivo se planiraju aktivnosti koje će razvijati motoriku, poticati socijalne vještine, emocionalni razvoj, govorno, dramsko, glazbeno stvaralaštvo te matematičko-logičke predodžbe.
Sloboda izbora omogućuje djetetu da bude odgovorno, ustrajno, uporno i dosljedno u radu. Potiče ga se da bude originalno i kreativno, da istražuje i zaključuje. Na taj način kroz igru razvijamo intelektualne, emocionalne, motoričke i socijalne sposobnosti.
Grafomotorika
Grafomotoričke vježbe imaju značajan utjecaj na savladavanje vještina čitanja i pisanja. Aktivnosti koje doprinose razvoju grafomotorike, te vježbe za razvijanje fleksibilnosti šake i prstiju, trebaju biti svakodnevna igra djeteta predškolskog uzrasta, jer doprinose jačanju mišića šake, njene spretnosti, razvijaju motoriku, koordinaciju oko-ruka, pažnju i koncentraciju.
Dječje likovno stvaralaštvo
Likovne aktivnosti kao što su crtanje, slikanje, modeliranje, rezanje škarama omogućuju razvoj grafomotorike.
Istraživačko spoznajne aktivnosti
ISTRAŽIVAČKO –SPOZNAJNE AKTIVNOSTI :
Omogućuju djetetu da usvaja znanja o svojoj okolini i razvija svoju kreativnost, maštu, kompetentnost, kritičko mišljenje. Da bi dijete moglo spoznati kako stvari funkcioniraju ono mora biti aktivno, mora osjetiti, čuti, vidjeti, isprobati. Važno je zadovoljiti interes i prirodni nagon za istraživanjem raznim poticajima .
Igre na vanjskom prostoru
Rad s predškolskom djecom temelji se na interaktivnom i integriranom učenju. Pažljivo se planiraju aktivnosti koje će razvijati motoriku, poticati socijalne vještine, emocionalni razvoj, govorno, dramsko, glazbeno stvaralaštvo te matematičko-logičke predodžbe.
Sloboda izbora omogućuje djetetu da bude odgovorno, ustrajno, uporno i dosljedno u radu. Potiče ga se da bude originalno i kreativno, da istražuje i zaključuje. Na taj način kroz igru razvijamo intelektualne, emocionalne, motoričke i socijalne sposobnosti.
Cvjetići pjevaju
Sveti Nikola
Kruška, jabuka, šljiva
Pekar
Semafor
Blistaj, blistaj
Vjeverica hitronoga
Jež, jež
Dani u šetimani
Izjave na temu: MRAVI
Djeca svih dobnih skupina izražavaju se i kroz glazbu.
GLAZBA
Glazba je u vrtiću sastavni dio dječjih aktivnosti.
Prožeta kroz pjevanje, pokretne igre, likovne aktivnosti, jezične igre, istraživanje zvukova i mnoge druge, glazba doprinosi intelektualnom razvoju djeteta, potiče razvoj i složenost govora.
Tekstovi pjesama, recitacija, brojalica bogate djetetov vokabular i utječu na širenje spoznaje o samom djetetu kao i o okruženju u kojem živi.
U našoj skupini njegujmo i dijalektalni izričaj, usvajanje stihova na istarskoj čakavštini.
Glinaonica
GLINAONICA – izražavanje oblikovanjem
Zašto u našoj skupini njegujemo oblikovanje glinom?
Kontinuirani rad i upotreba gline donosi višestruke koristi za dijete.
Uživajući u dodiru s tako podatnim materijalom koji djeci pruža osjećaj slobode i spontanosti, djeca pod svojim prstićima osjećaju glinu dodirujući je, lupkajući je, savijajući, gnječeći te otkidajući i vraćajući komadiće gline. U svojoj znatiželji spontano i nesvjesno otkrivaju njene mogućnosti: oduzimanje i dodavanje materijala, , nizanje, plastičnost, volumen, te ih upravo takve jednostavne igre pripremaju za složenije oblikovanje u glini. Ti prvi, spontani susreti s glinom važno su taktilno iskustvo za dijete.
Projekt “Egipat”
Projekt “Indijanci”
Projekt “Ulicama stare Fažane”